LA   BOIXERIGA.  ASSOCIACIÓ DE LA NATURA DE LA VALL DE BARRAVÉS.

ACTIVITATS REALITZADES  L’ANY 2005.

1. ACTUACIONS:

27-08-05   El consoci  Agusti Ardiaca va realitzar una projecció d'imatges de la  Cordillera Blanca ( Perú)  i Xavier Bernadó un altra sobre la seva participacio a la Ruta Quetzal 2005.  El local de l'Associació un cop mes, va quedar petit.

2. SORTIDES  I  EXCURSIONS:

¨02.07.2005     Com era previst,  varem fer la Ruta de la Vall de Rencules amb bicicleta. Malgrat tractarse d'un lloc magnific per pedalar, nomes dos persones s'hi van animar.

¨09.07.2005     Excursió al Port de Caldes:  dissabte, dia séc en un mes molt séc, de l’any més séc que qualsevol de nosaltres recorda... pero per a tothom...no,  perquè uns quants benfiats, deixàvem el cotxe al peu de Cavallers, a primera hora del matí i, apa... de cap a la boira.

Un suau recorregut a base de pujadetes i voltes que ens farien visitar molts llacs mentre que la boira i el plogim s’entossudien a humitejar.nos la jornada.

Cap problema..., allà que ens anem, en tot cas una mica a poc a poc i amb més de compte per no perdre el prim corriol que des del Refugi Ventosa fa com si hagués d’arribar al sender GR que travessa de Restanca a Colomers.... bé;  el corriolet no hi arriba, nosaltres, a cop de bruixola, sí. Una curta pujada i ... ja hi som: un llardós cartell ho confirma: Port de Caldes, Colomers, Salardú, Val d’Aran, França, el món sencer....

Per a nosaltres no és res, un buit, l’espai exterior, la cara amagada de la lluna, no s’hi veu res de res...haurem de comprar una postal, diuen que la vista és molt maca...

Sabem que l’alta muntanya no és l’hàbitat natural de l’hom i si el temps no acompanya pot arribar a ser força hostil. Tot i les adversitats, la colleta, vuit o deu que anàvem, vàrem arribar ràpidament a un acord... de seguida cap avall que fa baixada. Així, a poc a poc, mentre perdíem alçada lentament, ens vam adonar que havia pagat la pena pujar... i...  si voleu veure les fotos

¨30-07-2005     El Gran Circ de Colomers:  l’itinerari va començar als Banys de Tredòs, vam creuar el paratge d’Aigüestortes i un cop arribats al refugi de Colomers vàrem iniciar un recorregut circular d’unes 4 hores de durada per l’Estany dera Losa-Lac Major-Estany Mort-Estany Plan-Lac de Cabidornat-Estany Long- Estany de Clòto, fins retornar al Refugi de Colomers.

El dia triat per a la sortida va amanèixer fred  i no  engrescava excessivament , però un cop superats els pendents que s’endinsen a la vall per accedir al Coll de Pruedo i al Port de Caldes, vàrem decidir fer una parada per esmorzar i reprendre forces. A partir d’aquell moment, el cel va començar a obrir.se per deixar.nos, per a la resta de la jornada, un dia fantàstic amb una temperatura ideal per caminar per la muntanya.

Un cop superada la línia muntanyosa que separa els dos vessants principals del Circ de Colomers, vam poder gaudir d’una panoràmica excepcional de l’Estany Long, fet que vàrem poder aprofitar per fer una nova parada per disfrutar del paisatge amb la tranquil.litat que es mereix. Des d’aquest punt, el camí transcorre de manera descendent fins l’aparcament dels Banys de Tredòs on vàrem donar per finalitzada una excursió molt agradable.

Crònica de Jose Ramon Carme Luesma.

¨13.08.2005     Excursió al  Pic Montardo:  va ésser al febrer, o al març, quan estàvem programant les sortides de l’associació  per a aquest estiu que vàrem fer la pensada...

“...el Montardo és alt, el desnivell a pujar d’una tirada és molt important, més guanyarem posant una sortida de bon matí, ben negra nit, a les sis...així que, qui no vulgui fer l’esforç..... que dormi tranquil.....”

Així vàrem quedar, però resulta que d’entusiastes en tenim molts a la nostra associació..., tants com la vintena que arrancàvem a aquella hora intempestiva en què les nits de “marxa” encara sonen...

Dia magnífic de sol i fresca. Ja des del Pont del Ressec vam marcar un pas no massa ràpid, però cconstant, eficaç... Un pujar d’aquells que es fan notar més que res en els canvis de paisatge: de l’ample camí al corriol del bosc,  als llacs, a les tarteres, al rocallar del cim on tots, sense faltar ningú, arribaríem prou d’hora per gastar allà dalt tanta estona com ens va venir de gust. El lloc pagava la pena. El Montardo (2887 m) es situa al nord de l’eix axial pirinenc, una mica desplaçat del cordal granític que s’estén des de la Maladeta al Peguera. Això fa que la vista des d’allà tingui una perspectiva que altres muntanyes, fins i tot més altes,  no tenen...

Per una d’aquelles casualitats, quasi ningú de la colla havia estat abans en aquell cim. Això ens va permetre lligar un feliç dia de muntanya al plaer i les emocions d’un viatge de descoberta.

Ja cal tornar, la gana i el calor apreten, però no importa, el sentiment que ens ocupa de què ha pagat la pena arribar fins aquí és molt més fort...... I..  si amés voleu veure un recull de fotos.

3. COL.LABORACIONS  I  GESTIONS:

Parc D'AiguesTortes:  El President de l'Associació, en Josep R. Carmé, en representació de l'entitat, va participar als actes de conmemoració del cinquanta anniversari de la creació del Parc.

Agenda 21- Alta Ribagorça: L'Associacio se suma a l'iniciativa promoguda per Agenda 21 - Alta Ribagorça. Mes informació.

Vegueria de l'Alt Pirineu i l'Aran: En resposta a una iniciativa promoguda per diverses entitats polítiques i socials de Catalunya, la Junta de La Boixeriga, va considerar oportú donar.hi suport a un "Manifest per a la creació d'una vegueria a l'Alt Pirineu i l'Aran". Mes informació.

Projete Natura 2000:    Presentació d'alegacions al projecte "Natura 2000". Veure escrit d'alegacions presentat.

Manifest dels Pirineus:    Es presentat el Manifest dels Pirineus.  Llegir el Manifest.

Reunió anual de socis de La Boixeriga:  al 25 de Març es va fer la reunió anual.   Mes informacio i resum de la reunió.

L'ós del Pirineu:     L'Associació s'adhereix al manifest "Salvem a l'ós del Pirineu".  Llegir el Manifest.